سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامتی سلام

آیا می دانید که برخی می خواهند هرآنچه که ما داریم، برود و جای آن

    نظر

باید از افرادی که از چای حمایت می کنند و در برابر آگاه سازی ما واکنش نشان می دهند، بخواهیم قبل از اینکه حمایت از چای بکنند، چرا حمایت از مظلومی به مانند قهوه نمی کنند؟ شما چرا از خودتان سوال نمی کنید، که آیا در قهوه خانه های ما چای می فروختند؟ چه شد آن قهوه ها؟ آیا این قهوه های خارجی، همان قهوه ها هستند؟ یک نفر برای دکتر روازاده توضیح بدهد.

 

آیا از ده ها رقم چایی که ما داشته ایم، مانند چای بادرنجبویه، چای نسترن، چای کوهی، ریوند چینی، چای دارچین و معجون چای ها و از این قبیل چای ها که ما داشته ایم، آیا در همین زمانها که اینقدر اصرار به این یک قلم چای شده است، نمی شد یک قلم دیگر از این چای ها در کنارش باشد که دراین چند هزار سال بوده است. آیا حضرت علی (ع) چای بادرنجبویه می خوردند یا نه؟ پس چرا از این چای سخن به میان نمی آید. آیا علما در خصوص این چایی الان حرفی می زنند؟ اصلاً علما این چایی را می شناسند؟ و چون نمی شناسند، پس حضرت علی (ع) اشتباه می کرده!

یک مورد دیگر مرغ ماشینی است که شما حتماً می دانید که انگلیسی ها آورده اند و قابل تکذیب نیست. مرغ ماشینی هم مانند چای است که جای دم نوشهای ما آمده است. همه چای ها بروند، قهوه هم برود و فقط یک چای شیمیایی بیاید و ما از آن دفاع کنیم. اشکال ندارد این هم باشد ولی بقیه چه شده اند!

مرغ ماشینی هم باشد ولی بقیه طیور چه شده اند؟ خروس و مرغ های رسمی چه شده اند؟ اردک چه شد؟ غاز چه شد؟ بوقلمون چه شد؟ کبوتر چه شد؟ گنجشک چه شد؟ کبک چه شد؟ بلدرچین سنتی چه شد؟ همه اینها چه شده اند؟

هنوز محل پخت و مطبخ خانه را تحت عنوان آشپزخانه می شناسیم و این نشان از پخت انواع آش ها به عنوان غذای اصلی سفره های قدیم ما ایرانیان بوده است که این محل نیز به این نام شهرت گرفته است ولی اکنون از این همه انواع آش، دیگر خبری نیست و آش ها جای خود را به غذاهای سرخ کردنی و بدتر از آن فست فودها و کنسروها داده اند، البته در برخی از خانه ها نیز پخت غذا کلاً به فراموشی سپرده شده است و تهیه غذا از رستورانها و آشپزخانه های بیرونی به فرهنگ و عادت روزانه افراد درآمده است.

پس مقداری حواستان را جمع کنید، آن کسانی که چای را آورده اند، همان کسانی هستند که چای ها را بردند، قهوه را بردند. آن کسانی که مرغ ماشینی را آورند، همه مرغان و پرندگان خوراکی را بردند. آن کسانی که رب گوجه فرنگی را آورند، 20 رقم رب های خانگی ما را بردند، پس نشان می دهد اینها همه به یک شکل عمل می کنند. باید هرآنچه که ما داریم، برود و جای آن فضولات بیاید.