سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامتی سلام

آیا می دانید که بیس فسفوناتها برای افزایش خطر شکستگی ران مشکوک ا

    نظر

سازمان نظارت بر غذا و داروی ایالات متحده به تازگی اعلام کرده که بروز شکستگی ران در مصرف کنندگان بیس فسفوناتها مانند فوسامکس (Fosamax) و بونیوا (Boniva) مشکوک به نظر می رسد.

پژوهشگران این سازمان این فرضیه را مطرح کردند که بیس فسفونات ممکن است باعث افزایش خطر بروز شکستگی ران شوند. براساس این فرضیه این سازمان از تمام پزشکان و بیمارانی که با این چنین شکستگی برخورد کرده اند درخواست کرد که این موارد را سریعاً به سازمان نظارت بر غذا و دارو اعلام کنند.

منبع: Detroit News


آیا میدانید که بیشتر چدنهای موجود در بازار تقلبی هستند؟

    نظر

تذکر بسیار مهم!

این روزها دغدغه بسیاری از علاقه مندان به تغذیه سالم،تغییر ظروف پخت و پز می باشد.با رویکرد جدید و گسترده اقشار مختلف مردم به سنت آباء و اجدادی که نتیجه تدبیر حکمای بزرگ ایران زمین بوده است،امروزه می بینیم که بسیاری از مردم پای ظروف مسی و برنجی را به خانه ها باز کرده اند.با کمی دقت و تامل در میراث ارزشمند گذشتگان درمی یابیم که ظروف چدنی از جمله ظروف سالم برای پخت و پز برشمرده شده است.

متاسفانه ظروف چدنی مورد تایید به ندرت در کشورمان یافت می شد و همین امر سبب سوء استفاده سودجویان را فراهم آورده است.به طوری که در برخی شهرها ازجمله مشهد ظروف چدنی با مارک ظروف چدنی روسی در بازار عرضه می شود که در حقیقت همان آلومینیوم فشرده می باشد که به اسم چدن به مردم فروخته می شود که حاصل استفاده از آن کم خونی و سایر بیماری ها خواهد بود. باید متذکر شد که ظروف چدن مورد تایید، ظروفی به رنگ مشکی می باشد که نشانه صحت جنس آن دو امر است: اول این که آهن ربا به این ظروف می چسبد و دیگر این که اگر این ظرف ها با نیروی زیاد یا از ارتفاع بلند به زمین بیفتند، شکسته می شود.


آیا میدانید که بیشتر چدنهای موجود در بازار تقلبی هستند؟

    نظر

تذکر بسیار مهم!

با توجه به اینکه چدن روسی اصل که مورد اطمینان باشد در حال حاظر به کشور وارد نمی‌شود و انواع تقلبی آن (آلومینیوم فشرده ) به عنوان چدن روسی در بازار موجود است لذا توصیه می‌کنیم فقط ظروف چدنی مشکی که آهن‌ربا به بدنه آن نمی‌چسبد را خریداری نموده و برای پخت و پز استفاده نمایید.


آیا می دانید که بجای تجویز داروهای شیمیایی و حتی طبیعی، غذا درما

    نظر

متاسفانه آمارها نشان می دهد که کشور ایران بالاترین رتبه سرانه مصرف دارو در جھان را دارد.

 

اگرچه به اعتقاد طب امروز مصرف دارو از مهم ترین ارکان درمان بیماری ها است، ولی مصرف غیر منطقی دارو علاوه برعدم درمان بیماری باعث ایجاد عوارض دارویی در طولانی مدت می شود.

 

بر اساس تحقیقات انجام شده، هر ایرانی سالانه 339 عدد دارو مصرف می کند که بیش از استاندارد جهانی است.

 

همچنین بر اساس این تحقیقات، ایرانی ها 10 تا 15 درصد مجموع داروهای کشور را بدون مشورت با پزشک مصرف می کنند و مُسکن ها، قطره های چشمی و آنتی بیوتیک ها بیشترین میزان مصرف خودسرانه را به خود اختصاص می دهند.

 

برخی از بیماران نیز از پزشکان تقاضای نوشتن داروی فراوان دارند و هر پزشکی که دارو کمتر تجویز کند از منظر آنان، پزشکی نابلد است.

 

از دیدگاه محمّد زَکَریای رازی طبیب گرانقدر طب سنتی ایران در قرن سوم، درمان مرض و رفع کسالت ابتدا باید با استفاده از غذای مناسب صورت گیرد، اگر علاج واقع نشد غذای دوایی و بعد از آن دوای غذایی و در نهایت کار در صورت عدم بهبودی، از دوای مطلق استفاده شود.

 

خیلی از مشکلات افراد عصر ما بخاطر طبیعت و ابدان ضعیفشان است که عمدتاً با یک اصلاح غذایی و یا نهایت مصرف غذای دوایی خیلی از مشکلاتشان حل می شود و نیازی به دادن این همه دواهای شیمیایی با این همه عوارض و همچنین داروهای گیاهی نیز نمی باشد ولی زندگی های صنعتی متاسفانه مردم را طالب مصرف دارو برای درمان سریع بیماری هایشان کرده است.

 

رعایت تدابیر حفظ الصحه و دانستن این که چه کسی، چه چیزی را به چه مقدار و چگونه استفاده نماید، باعث پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها و شکایات حاد و مزمنی می شود که افراد برای مدت مدیدی با آن دست به گریبانند.

 

مواد غذایی مورد استفاده مان را از نظر طبیعت شان بشناسیم و مصلحات آنها را به خاطر بسپاریم تا با دقت و تعقلی که خودمان در مورد غذایمان اعمال می کنیم، حافظ سلامت خود و خانوداه مان باشیم:

 

" فَلْیَنْظُرِ الإنْسَانُ إِلَى طَعَامِهِ " (سوره عبس، آیه 24) " انسان باید به غذای خویش بنگرد "


آیا می دانید که این همه تبلیغات برای مصرف امگا3 جنبه تجاری داشته

    نظر

تبلیغات و قرص های شیمیایی رنگارنگ که حاوی امگا 3 بوده و به اصطلاح امروزی غنی شده می باشند بیش از آن که جنبه طبی داشته باشد جنبه تجاری داشته و در واقع یک تب تجاری است که بازار دارویی دنیا را گرفته است و شاید چند صباحی دیگر، تحقیقات جدید مطالب مخالف این را ثابت کنند، همان گونه که در متاآنالیزهای جدید ثابت شده که کسانی که مصرف مکمل های ویتامینی را به طور دایم داشته اند، طول عمر کوتاه تری داشته اند.

اگر ما یک تغذیه سالم و معمول از همه فراورده های غذایی داشته باشیم، امگا 3 را هم به اندازه کافی دریافت خواهیم کرد و هیچ انسانی نیاز به این دوز از امگا 3 که تبلیغ می شود و در بازار است، ندارد.

امگا 3 در ماهی، گردو و خشکبار وجود دارد.

پس همان بهتر که به روش تجربه شده اعتدال خودمان پیش برویم.